به روز رسانی شده در : یکشنبه 27 خرداد 1403 | ارسال مطلب
مهم ترین عناوین :
اخبار آموزش و پرورش
1402/02/28
فدانیک

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فدانیک اظهار کرد: ظرفیت‌های معنوی، هنری، هویتی، معماری و تاریخی تخت فولاد یکی از …

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فدانیک اظهار کرد: ظرفیت‌های معنوی، هنری، هویتی، معماری و تاریخی تخت فولاد یکی از محورهای گردشگری شهر اصفهان و از مهم‌ترین میراث تمدنی شیعه که به‌واسطه جلوه‌های ارزشمند تاریخی، فکری، معنوی، ادبی و هنری در بیان هویت تاریخی و فرهنگی این سرزمین جایگاهی بس والا دارد.
وی افزود: این مجموعه یکی از بافت‌های مهم تاریخی و هویت‌بخش شهر اصفهان بوده که نقش مؤثری در هویت دینی و هنری شهر داشته باشد. وجود آرامگاه‌ها و مقابر بزرگ دینی و علمی و هنری در این آرامستان قداست مکانی آن را بی‌شمار کرده است.
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی مذهبی تخت فولاد تخت فولاد تصریح کرد: پیشینه تاریخی تخت فولاد و وجود مجموعه‌ای ارزشمند از ابنیه و آثار معماری و هنری از دوره‌های مختلف‌، آن را به یکی از فعال‌ترین کانون‌های تاریخی و گردشگری اصفهان مبدل کرده است.
وی ادامه داد: وجود مزار بیش از دو هزار نفر از مفاخر دینی، علمی، فکری، هنری و ادبی در این سرزمین مقدس، خود کتابی است در معرفی گوشه‌های مهمی از تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و علاوه بر آن، مزار و مدفن عالمان و عارفان و شهیدان جایگاه زیارتی و معنوی خاصی را در این آرامستان ایجاد کرده است.
عمرانی اضافه کرد: مفهوم و روایت، زیبایی و ظرافت حجاری‌ها و بناهای آرامگاهی این مجموعه‌این میراث کهن شهر اصفهان را به مجموعه موزه‌ای روباز تبدیل کرده که هرساله میزبان بسیاری از زائران و گردشگران است.
وی افزود: هم‌زمان با هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی تخت فولاد بهانه خوبی برای گردشگری معنوی و بازدید است که در این گنجینه می‌توان با مجموعه‌ای از الواح و سنگ مزارها که بیانگر تاریخ تخت فولاد، جلوه‌های عالی هنری همچون حجاری، خطاطی‌، نقاشی و جاذبه‌های ادبی و معنوی آشنا شد که قدیمی‌ترین آثار موجود در این گنجینه مربوط به دوران دیلمیان است.
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی مذهبی تخت فولاد تخت فولاد اضافه کرد: گنجینه سنگ‌نبشته‌های تخت فولاد یکی از حوزه‌های غنی پژوهشی در عرصه تاریخ محلی اصفهان است و می‌توان با بررسی عناصر ارزشمند موجود در این مراکز، گوشه‌های تاریک و ناگفته‌های بسیار از گذشته را عیان کرد.
وی گفت: یکی از عرصه‌های بازدیدی و جذاب سرزمین تخت فولاد گنجینه سنگ‌نبشته‌های این مجموعه است که هم‌زمان با روز ملی موزه‌ها میزبان همشهریان و مسافران عزیز خواهد بود.
عمرانی اظهار کرد: گنجینه سنگ و حجاری تخت فولاد واقع در تکیه سیدالعراقین امروز_پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.


https://www.fadanik.com/?p=45649
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله اینترنتی فدانیک در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
نظرات و تجربیات شما

0 دیدگاه برای “آشنایی شهروندان اصفهانی با شاهکارهای حجاری جهان اسلام

دیدگاه شما

ابتدا تمام فیلدها را تکمیل نمائید و بعد بر روی ارسال کلیک کنید.

1 / 10
مدل های پالتو به رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ آبی بنفش (very pery)
2 / 10
انواع مدل مانتو چهارخانه 
3 / 10
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
4 / 10
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
5 / 10
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
6 / 10
مدل انگشتر برلیان زنانه
7 / 10
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
8 / 10
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
9 / 10
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
10 / 10
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟

آخرین مطالب
آموزشی
اخبار روز