به روز رسانی شده در : یکشنبه 27 خرداد 1403 | ارسال مطلب
مهم ترین عناوین :
اخبار آموزش و پرورش
1403/02/30
فدانیک

به گزارش خبرگزاری فدانیک، ناصر فتحی امروز _یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری …

به گزارش خبرگزاری فدانیک، ناصر فتحی امروز _یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سوم خرداد سال جاری و با بیان اینکه مجمع خیرین در خط مقدم پیشرفت کشور قرار دارند، اظهار کرد: خیرین با اقدامات خود در حال تحقق عدالت آموزشی در مدارس هستند و بدون شک با کمک آن‌ها می‌توانیم ایران قوی با دانش‌آموزان قوی داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای تعداد ۴۲۵ پروژه خیرین مدرسه‌ساز در استان اصفهان، افزود: از این تعداد نزدیک به ۸۳ درصد توسط خیرین احداث خواهد شد و اعتبارات ۱۵۰ پروژه از هزینه‌های منابع دولتی طی سال جاری تأمین می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: براساس برنامه هفتم توسعه و منابع مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳، برای طرح‌های ملی و استانی اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است که با تخصیص آن‌ها، امیدواریم بیش از این شرمنده خیرین و دانش‌آموزان استان نباشیم.
وی تعداد کلاس‌های درس استان اصفهان را ۳۰ هزار کلاس برشمرد و گفت: از این تعداد، نزدیک به ۱۰ هزار کلاس نیازمند بازسازی‌، نوسازی و بهسازی است، لذا این امر مهم در دستور کار سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین است تا طی جمع‌آوری کمک‌های خرد، هزینه‌ها در جهت تجهیز و تعمیر مدارس استفاده شود.
فتحی با تاکید بر اینکه خیرین اصفهان منابع مناسبی به منظور ساخت مدارس تأمین کردند، اما محدودیت منابع دولتی و نداشتن تخصیص ۱۰۰ درصدی، جوابگوی منابع مورد نیاز پروژه‌های خیری نیست، افزود: در این مسیر برای جبران عقب‌ماندگی پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات کسب می‌کنیم.
وی ادامه داد: از طریق وزیر آموزش و پرورش با وزیر کشور مکاتباتی انجام و به تمام استانداران ابلاغ شده که موظفند طی امسال حداقل ۱۵ درصد از منابع استانی را به مدیریت مدارس با اولویت تکمیل مدارس خیرین اختصاص دهند، امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پروژه‌های در تعهد دولت اختصاص یافته است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با ورود خیرین به نوسازی و بهسازی مدارس تحت فرونشست گفت: تاکنون به منظور بهسازی ۹ مدرسه تحت فرونشست، خیرین اصفهانی ورود کرده‌اند که با تخصیص بودجه دولتی، هزینه به آن‌ها برگردانده شود.
وی با بیان اینکه موضوع فرونشست زمین در مدارس استان به یک چالش جدی تبدیل شده است، چراکه ۴۲ مدرسه استان در خطر فرونشست قرار دارد، اظهار کرد: برای تخریب و بازسازی این تعداد پروژه آموزشی نیاز به بودجه‌های دولتی و کمک خیرین داریم، زیرا این تعداد فضای آموزشی غیرقابل استفاده است.
فتحی با بیان اینکه سال گذشته ۸۳ پروژه در قالب ۴۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان استان شد، افزود: حدود ۱۵۰ پروژه آموزشی خیرین در استان اصفهان تکمیل شده است و منتظر تأمین منابع دولتی برای افتتاح آن‌ها هستیم، با پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۱۰۰ مدرسه در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ هزار کلاس در استان استانداردسازی شده است و امیدواریم طی دو سال آینده پنج هزار کلاس غیراستاندارد باقی‌مانده استاندارسازی شود.


https://www.fadanik.com/?p=61692
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله اینترنتی فدانیک در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
نظرات و تجربیات شما

0 دیدگاه برای “بهسازی ۹ مدرسه تحت فرونشست در اصفهان/۴۲۵ پروژه خیرساز در دست اجرا است

دیدگاه شما

ابتدا تمام فیلدها را تکمیل نمائید و بعد بر روی ارسال کلیک کنید.

1 / 10
مدل های پالتو به رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ آبی بنفش (very pery)
2 / 10
انواع مدل مانتو چهارخانه 
3 / 10
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
4 / 10
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
5 / 10
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
6 / 10
مدل انگشتر برلیان زنانه
7 / 10
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
8 / 10
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
9 / 10
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
10 / 10
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟

آخرین مطالب
آموزشی
اخبار روز