به روز رسانی شده در : یکشنبه 27 خرداد 1403 | ارسال مطلب
مهم ترین عناوین :
اخبار آموزش و پرورش
1402/09/29
فدانیک

به گزارش خبرگزاری فدانیک، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهی و معاونین سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی …

به گزارش خبرگزاری فدانیک، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهی و معاونین سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان با اشاره به اینکه در برخی از موضوعات دادن وعده به مردم و رفع نشدن مشکل سبب نارضایتی می‌شود اظهار کرد: در برخی مواقع کمبودهایی وجود دارد که وعده دادن‌ها درباره آنها درست نیست و مشکل بیش از این است که گفته شود یک ساله آن را رفع می‌کنیم، یکی از آن موضوعات مسئله آب اصفهان است.
وی با بیان راهکارهایی که طی چند سال اخیر برای حل معضل آب اصفهان پیشنهاد و یا انجام شده است گفت: حل این کار، با توجه به خشکسالی‌هایی که وجود دارد، یک روز و دو روز نبوده که درباره آن وعده‌ای بدهیم و سپس آن وعده انجام نشود، البته باید به مردم گفت که این پروژه‌ها در حال انجام بوده، اما زمان بر است.
امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه ۱۵ سوره حجرات عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید مؤمن کسی است که به خدا و قیامت ایمان دارد و شک ندارد و اصول دینی آن یقینی است و یقین نیز باید بر اساس استدلال باشد.
وی افزود: تا این مرحله شیطان، خدا و قیامت را قبول داشت و لذا از خدا مهلت خواست و افراد زیادی نیز می‌توانند تا این مرحله باشند، اما مهم عمل است ” وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ” چرا که حاضر شدند در راه خدا کار کنند و راستگوها این افراد هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد ایمانی که در پس آن عمل نباشد را بی ارزش دانست و گفت: در عین حال نیز اگر عمل باشد باید عمل صالح باشد، ” مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاهً طَیِّبَهً ” یعنی اگر کسی از مرد و زن عمل صالح داشته باشد خداوند حیات طیبه به آنها می‌دهد و زندگی پاک و حیات فوق انسانی به فرد داده می‌شود.
وی حیات انسانی را مستلزم داشتن عقل و تشخیص خوب و بد عنوان کرد و ادامه داد: این حیات، همان حیاتی است که آدمی می‌تواند آن را پیدا کند و شعور دینی داشته باشد و افرادی که دست به دامن پیامبران و فرستادگان خدا شده‌اند حیات دیگری پیدا می‌کنند و آن چیزی را که دیگران نمی‌بینند، می‌بینند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب، سفارت اسرائیل را بست و سفارت فلسطین را باز کرد و فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و این همان معنای حیات طیبه است، یعنی خدا به این افراد دیدی می‌دهد که حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را می‌فهمند و اکنون نیز رهبر انقلاب می‌فرماید اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
وی با بیان پیشرفت‌های ایران از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: ایران هشت سال بدون امکانات با دنیا جنگید و زمانی که حتی گلوله آرپی جی نداشتیم و می‌خواستیم از یکی از کشورها خرید کنیم، رئیس جمهور آن کشور اظهار داشت دوست داریم بفروشیم اما باید از شوروی اجازه بگیریم، یعنی آنها بدون اجازه نمی‌توانستند کاری کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: انقلاب همین کار را کرد و ما را زنده نمود و امیرمومنان (ع) نیز در تعبیری مرده و زنده بودن را معنا می‌کنند و می‌فرماید ” فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاهُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ ” این یعنی افرادی مانند شهدا، انسان زنده هستند و حیات طیبه دارند و سبب حیات دیگران می‌شوند.
سرهنگ مجتبی راضی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) در این دیدار با اشاره به وجود ۸۴ روستا و دو شهر در حوزه استحفاظی این ناحیه به برخی از مشکلات و معضلات این منطقه پرداخت و اظهار کرد: کمبودهایی در حوزه استحفاظی ناحیه وجود دارد که با پیگیری و تذکر به متولیان آن رفع می‌شود از جمله اینکه از ۸۴ روستای این منطقه، ۱۰ روستا فاقد روحانی است که اثرات آن در موضوعات فرهنگی محلات مشخص است.
وی افزود: عدم توجه کافی برخی از ارگان‌ها و نهادها به مجموعه روستاهایی که وجود دارند با توجه به اینکه قشر آسیب پذیر جامعه بوده و یکی از مشکلات عمده این منطقه موضوع کمبود آب است که در معیشت و زندگی و حتی در فرهنگ مردم نیز تأثیر داشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان خاطر نشان کرد: نداشتن پیوست فرهنگی برای باغ ویلاها و بروز مشکلات اجتماعی و هم چنین عدم برپایی نماز جمعه در شهر زیار در حوزه استحفاظی ناحیه از دیگر معضلات این منطقه است.


https://www.fadanik.com/?p=55868
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله اینترنتی فدانیک در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
نظرات و تجربیات شما

0 دیدگاه برای “شرط کسب حیات طیبه، ایمان و عمل صالح است

دیدگاه شما

ابتدا تمام فیلدها را تکمیل نمائید و بعد بر روی ارسال کلیک کنید.

1 / 10
مدل های پالتو به رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ آبی بنفش (very pery)
2 / 10
انواع مدل مانتو چهارخانه 
3 / 10
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
نمونه هایی از مدل لباس نوزادی شب یلدا
4 / 10
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
پالتوهای مناسب برای زنان چاق
5 / 10
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
مدل های لباس بندری شیک با طرح های زیبا
6 / 10
مدل انگشتر برلیان زنانه
7 / 10
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
نمونه هایی از شیک ترین مدل انگشتر دخترانه فانتزی
8 / 10
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
جدیدترین و شیک ترین مدل گوشواره های پیرسینگ
9 / 10
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
جدیدترین و بروزترین ست های حلقه نامزدی
10 / 10
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟
آرایش کدام سلبریتی مناسب ماه تولد شماست؟

آخرین مطالب
آموزشی
اخبار روز